Annons

torsdag 1 december 2011

Resa 26

Det har nu nästan gått en vecka sedan utklassningen i förra veckans program Haagarna rent av pulveriserade den förvånansvärt svaga duon Hammar Säfström och Wahlbeck, som inte behöver boka upp några helger nästa höst.

Men nu tar vi nya tag, så...

På 10 poäng, vart är vi på väg?
Vi lämnar korrekt inbuktning och åker över kullar och genom dalar i blått land med stark lagmoral. Vi är på randen till enorm nedslagsplats.


På 8 poäng
Kungliga stenar är vilseledande information men filtrerande, välväxt ölänning gör kanske att det ringer en klocka?


På 6 poäng
Låt hammaren falla och Joacim ger er en knivig ledtråd. Jag bjuder upp till midsommardans och Fader Abraham tar med er på Tigerjakt, här på björnens hemmaplan.


På 4 poäng
Gustav den förste har skrivit klassisk historia här i Anders Zorns dalaborg. Här kan du njuta av arom från mas tig siljansöring.


På 2 poäng
Vi har rest I fäders spår och stakande Nisse hjälper er att bärga framtids segrar. Rödmålad pålle ger Mor arbetshjälp på Vasaloppets slutstation.



Rätt svar|Mora|

2 kommentarer:

  1. Denna resan var lurig. Jag anade att det var Rättvik som resan utgick ifrån men sedan var det stopp. Var faktiskt inte säker förrens på 2 poäng.

    SvaraRadera
  2. På Spåretbloggen5 december 2011 kl. 21:53

    Ja ibland blir det lite svårare. Men det beror mycket på att det är svårt för mig att veta hur svårt det är för er. För mig blir ju allting ganska självklart. Så jag är tacksam för respons.

    SvaraRadera